Grattis till Choklad- och Vykortstillverkarna



Idag gnuggar de allt sina feta händer och deras ögon glänser av pengalust!
självklart menar jag dem! De rika giriga asen som skapat en kommersiell högtid
av Valentins dag i almanackan. Idag knallar varenda kotte och hans brorsa runt och
inhandlar choklad, rosor och gulliga vykort som om det inte skulle finnas någon morgondag! Varför i hela världen gör man detta?!
Alla hjärtan

Men, det är ju alla hjärtans dag! Skriker ni i samlad hamsterkör så att mina öron söker skydd bakom mina ögonlock! Ja, jag vet väl för fan att det är Alla hjärtans dag! Jag är inte riktigt SÅ dum i huvudet!

Men varför undrar jag, varför gör man sig allt detta besvär just idag? Varför kunde du inte köpt en bukett rosor och lite chokladpraliner till din älskade förra onsdagen? Vore det fel av dig att uttrycka din uppskattning spontant? Självklart inte, du tänkte bara inte på det. Det är ingen som tänker klandra dig för det, förutom din flickvän. Jag skriver flickvän av den enkla anledningen att killar tenderar att inte göra så stor sak av sådant.

Visst det finns alltid undantaget som bekreftar regeln, men i uppskattningsvis 7 fall av 10 så känner pojkvännen inte något större behov av att uppvaktas med blommor och choklad. Han är bara glad om han får hemlagad mat och en öl till fotbollskväll utan något tjafs! Tänk vad lite vi killar begär! Jag begär ännu mindre, jag är nöjd med ölen, skiter ärligt talat fullständigt i fotbollskvällen!

Summan av kardemumman är som sådan att vi tar oss förbannat sällan en tankeställare! Vi kör på i samma invanda spår utan tanke, som råttor i ett forskningslabb. Vi visar bara uppskattning för varann när det står i almanackan, eller när köpmannaföreningen säger åt oss att handla FÖR dyra rosor och FÖR dyr choklad för att vi ska visa att vi bryr oss om varann! Kommersialiseringen av världen har gått för långt, och den gjorde det för länge sedan!

Jag hoppas verkligen att min flickvän vet att jag älskar henne och att jag visar det så pass bra att jag inte behöver köpa rosor, presenter och choklad för att hon ska förstå det! Missförstå mig inte, jag köper mer än gärna några dussin rosor och någon snaskig present, men inte för att det är den 14:e februari. Jag gör det lika gärna den 3:e mars! Men jag gör det för att hon är min fasta punkt i tillvaron och hon behöver bli bortskämd minst lika mycket som jag blir varje dag jag får vara med henne.

Jag heter Daniel Odén och vill tacka för mig!
Ge lapplisan lite dricks och kör inte nykter, ingen annan gör det!


Kommentarer
Postat av: Simon

Den givna frågan efter detta inlägg är: vad kommer du ge för present till din flickvän på alla hjärtans dag

Postat av: Gud och härskare på den här bloggen

Hon kommer inte till Norrköping förrän på fredag så hennes överraskning blir lite i efterskott... Men vad det blir kan jag inte avslöja här, Dumbass!

2007-02-14 @ 17:21:02
URL: http://censurerat.blogg.se
Postat av: adam

Hej.

Intressant inlägg du hade.

Mest intressanta var:

Men varför undrar jag, varför gör man sig allt detta besvär just idag? Varför kunde du inte köpt en bukett rosor och lite chokladpraliner till din älskade förra onsdagen? Vore det fel av dig att uttrycka din uppskattning spontant?

Tycker jag.

Du är välkomen till min med.

Ha en bra dag.

2007-02-14 @ 17:32:31
URL: http://individ.blogg.se
Postat av: Lisa

Du har helt klart en poäng. Och jag undrar liksom Simon vad du har köpt till din dam. Du får berätta efter fredagen =)

2007-02-14 @ 20:08:42
URL: http://vildbarn.blogg.se
Postat av: Tobias

Dom med pengar har makt. Dom med makt kan bestämma vad vi ska göra. Dom som bestämmer vad vi ska göra vill ha mer pengar. Längtar till dagen vi inte går på sånt här. Hur som helst, ett intressant och välformulerat inlägg! :)

Money rules!

2007-02-15 @ 02:06:27
URL: http://tobikei.blogspot.com
Postat av: Johan Gyllensten

ge mig pengar så kan jag fixa det... eller dem.

2007-02-15 @ 14:14:35
URL: http://glasbutiken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback