Popping Cherries

Nu har det hänt..

Jag har varit på SM i poetryslam tre hela dagar i sträck. Detta var min första kontakt med den så kallade scenpoesi världen. En underlig sfär av inbördes beundran som jag överraskande nog fattade ett visst tycke för. Detta innebär med all säkerhet att jag går en utbildning med alldeles för mycket kultur!

Det var många klycshiga, och rentav kassa nummer som framfördes, med behållningen att det lyfte framd de riktigt bra texterna och poeterna! Man kan tro att det är en massa svåra människor som pratar om blomsterprakt och förlorad kärlek, och det var det. Men även en himla massa intelligenta scennummer med igenkänningstragik, svärta och äkta satir. I finalens två duellerande poeters nummer uppgick jag i mental orgasm, när jag fick min hjärna överkörd, påbackad och penetrerad med glödande grillspett av ord! Jag kände mig verkligen pants-on-head-retarded i jämförelse.

Jag fick min poesioskuld tagen hårt, och jag njöt hela vägen i mål! Enormt tack till Lali och My som tog med mig på det här äventyret! En i särklass God helg egentligen!

Fett

Kommentarer
Postat av: Odehn

Lätt att vi borde. Metallica är det som gäller, de äldre spelen är bara skit i jämförelse.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback