Bollen i rullning m.m.

Johnny Cash smeker mina trumhinnor. Jag är förkyld och snorar som ett as.. Snart kommer Coltrane ta över efter Mr. Cash. Ibland tror jag folk blir förvirrade av mina lyssningsvanor. Jag förstår att det inte går ihop för vissa.. detta brukar vara samma människor som inte förstår kopplingen mellan t.ex McDonald's och Coca-Cola eller sambandet mellan Judendom, kristendom och Islam.. "tips" det har med en kille som hette Abraham att göra.

Igår var jag och Lali på äventyr. Vi åkte ner till Gusum för att träffa vår historiske expert Albin vid gamla bruket. Han är en väldigt skärpt kille. Kommer bli givande att ha med honom i projektet. Vi träffade också projektledaren för Miljöprojekt Gusum som informerade om säkerhetsregler på bruket och frågade lite om våra idéer för dokumentären. Nu känns läget skarpt, och det kan ingjuta en del motivation i en trött student. Märktes tydligt på Lali som även han var i behov av ett "wake up call"

Idag har vi försökt få ner saker och ting på papper och lite beslut har fattats. Nu är det lite väntan på möten och bekräftelser på utrustning m.m. Min vän fick dessutom stå ut med mitt hopplösa humör.. jag kokade över några gånger och det är väl pinsamt i efterhand, men just då gick det inte att styra. Morgondagen blir tuff... måste lämna in en kamera kl 08:30 sen ska det jobbas på övriga uppgifter typ en ångestladdad C-uppsats, en textuppgift och papper för Gusums projektet. Men på kvällen är det fest! Ser fram emot det.

bilder från gusum har
lali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback