Feminister, mördade hockeyspelare och radio

Back again!

Idag har vi haft föreläsningar om feministisk teori med en levande ordkulspruta som hade en "thing" för att säga Yeees?. Hon var väl även hon en okej föreläsare skulle jag vilja påstå. Till en början var det väl intressant men det är ett väldigt enkelriktat och delvis trångsynt perspektiv det där feministiska. Har inget emor genusteorier det är feministerna särskilt de radikala som gör att jag ser rött.

Annars har vi gjort ett ansträngt försök att styra upp en seminarieredovisning om en stackars mördad hockeyspelare som kan ha försökt tvinga en annan man till sex.. mmm dessa sportutövare!

vi har även fått gå igenom en plåååågsam informationsföreläsning om kommande försjupningsval. En av våra lärare pladdrade bort sig själv och alla andra och kanske 20-40 min. senare blev hon avbruten och häver kvinnan som antagligen är den mest hjärndöda akademikern i sverige ur sig att hon antagligen inte fått med hälften av det hon skulle säga! Jag höll på att brista ut i gapskratt.. började fan gråta.

Nästa sjuka grej är att jag dessutom ska orka sända radio.. ikväll kl 21! Lyssna på
http://www.studentradion.nu !
Jag måste påpeka att jag blir upprörd när carola ska vara gäst i idoljuryn men en veritabel motpol till hennes religiösa fanatism som magnus uggla får kalla handen! Dessutom ska Carola uppträda när hon gästar sveriges passivitetsmaskin nummer 1!

Jag vet inte.. Uggla är väl mer riktat till de tv-horor som tittar på Idol? carola ligger ju faktiskt UNDER idoltittarnas värdighet! Skäms Idol-redaktionen skäms!

Tack till alla som pratat med mig idag för all inspiration!
Puss och kram!

Ps. Lyssna på radion ikväll! Ds

Kommentarer
Postat av: Karin

Jaha, och var såg jag mitt namn nämnas? ;) haha

2007-11-13 @ 20:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback