Helg med flickan min.



Ikväll kommer hon.

Strax efter klockan sex ikväll ska jag möta upp Lena på stationen. Fan vad jag har längtat! Det jobbiga är att jag inte har råd att skämma bort henne så mycket som jag vill nu när vi äntligen träffas igen. Men vi ska i alla fall ta det lugnt och vara hemma och kolla på film, bara ha det mysigt och skönt.

Där kommer vi till det första problemet för en kille. Jag kommer antagligen vilja hyra en helt annan film än vad hon vill se och hon kommer tjata om att jag kan se såna filmer när jag är ensam. Okej, visst kan jag göra det. Men för den sakens skull vill jag inte se en äcklig hollywood soppa om en stackars framgångsrik singeltjej som inte kan finna lyckan med någon av de ursäkter till män hon tagit hem från krogen och knullat. Ja, jag skrev ordet, du läste det! Du vet också att hon inte satt och drack te till klockan fyra och att han sedan sov på soffan.

Nog om det, i vilket fall som helst kommer vi att stå och välja film halva kvällen för att tillslut kompromissa om en film ingen av oss vill se. Detta kommer resultera i en mängd dåligt maskerade pikar hela kvällen om det ena till det femte. Problemet ligger i att tjejer i allmänhet har en slags genetisk kodning som gör att de vill se moraliskt och politiskt korrekta s.k. romantiska komedier av hollywoodmodell. De vill se gråtande blondin som fått för lite kuk, vars enda njutning är att sitta i soffan om fredagar och suga på en liten sked med glass. Men hennes liv i ensamhet räddas av att hon råkar snubbla på gatan och falla i famnen på "den rätte", en man som stämmer in på den saknade fadersfigur som hennes elektra komplex bygger på.

Nu har hon äntligen hittat en man som ser ut och beter sig som hennes pappa och som det faktiskt är okej att hon suger av. Är inte Hollywood sjukt så säg?

Med Hjärtliga Hälsningar Daniel Odén
"Själv så är jag troslös, jag föredrar nämligen boxers."


Kommentarer
Postat av: Johan Gyllensten

Det är som jag alltid har sagt. "Vill man se en bra film då får man helt enkelt skita i tjejen"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback