Arbetskväll.



Veckans tristaste dag.

Jag tycker inte om torsdagar, det är en av de många saker jag inte tycker om. Simon brukar kalla mig för bitter när jag uttrycker mitt missnöje. Jag tycker i de flesta fall att han är en glädjedödare när han gnäller över självklarheter. Jag är kanske en smula bitter, men det är inget jag brukar ta skada av. Jag trivs med att höra min egen röst, så som jag själv hör den när jag pratar i alla fall.

Anledningen till att jag inte brukar tycka om torsdagar är att jag är van vid att de är gräsligt tråkiga och händelselösa. Det finns sällan något att göra på torsdagar och om det tamejfan ska regna en dag i vecka så visst är det på torsdagar. Det är många som dela min uppfattning om torsdagar, det borde de göra i alla fall. Nu är det inte längre så att torsdagar är helt händelselösa, i alla fall inte i Norrköping. Här är torsdagar mer som lillördag, som i resten av landet heter onsdag. Något som man här i Norrköping tydligt har missat.

Den största anledningen till att torsdagar ligger i onåd är att jag ska jobba ikväll. Jag tycker inte om att jobba, definitivt inte på min nuvarande arbetsplats. Det är så tråkigt att jag fantiserar om att hoppa i strömmen med betongkängor. Eftersom jag har tystnadsplikt så får jag inte avslöja något om mitt arbete, men vi kan säga som så att jag antagligen kommer behöva vara trevlig och ringa mycket. Som en del vet, kan jag ha svårt för att vara trevlig ibland.

Ser fram emot morgondagen, Lena kommer imorgon. Kan knappt bärga mig om jag ska vara ärlig. Försöker att inte tjata så mycket om det, men det är väldigt svårt. Jag vet hur illa jag tycker om folk som tjatar om sina respektive hit och dit. Jag vill verkligen inte bli en sådan. Turligt nog kan man inte hållas ansvarig för alla sina handlingar när man är kär.

Det var dagens meningslösa inlägg. Tack för mig!
"Det dödas allt för lite människor i världen, tycker jag."

Intessant

Kommentarer
Postat av: Simon

Var glad, var glad. Jag åt upp din bulle nyss.

Postat av: Johan Gyllensten

Det finns en trevlig pub på vattentornet om man har trist.

2007-02-15 @ 19:05:46
URL: http://glasbutiken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback